Per un tema que ara no ve al cas he hagut de fer servir un llistat d'adreces electròniques i m'ha vingut al cap la pregunta: les adreces electròniques haurien de poder-se estudiar des del punt de vista sociològic i/o psicològic?
Hi ha gent que posa el seu nom, ja sigui amb inicials, jugant amb el nom i cognoms, amb punts i guions alts i baixos.
D'altres fan servir algun seudonim, malnom, sobrenom, nick i alguns també algunes coses indesxifrables.
I també hi ha aquells que ja es veu que ni tan sols l'han triat doncs és d'una organització i sabent el nom i cognoms de les persones les podries esbrinar tu mateix.
La pregunta m'ha vingut al cap pensant que algunes adreces potser no es poden donar a tot arreu. Algun sobrenom estrany pot ser un bon indicador en un curriculum? Una adreça rebuscada pot donar bona impressió en els negocis? I si tens una adreça de sempre super divertida però ara la fas servir per promocionar-te ja sigui professionalment, socialment, etc.?
I això ho lligo amb el que ja s'anomena la netiqueta. Potser no tenim prou en compte amb els mitjans 2.0 segons quines correccions però cal estar alerta, sense obsesionar-se i necessitar llavors si un psicòleg.
Crec que el tema dona per un bon debat i gairebé un tractat.
Us animo a pensar-hi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario